trAINING

Hoe verkoop ik “Nee”

Lorem ipsum dolor sit amet...

Duur: 1 dag
Kosten: 495,-

BOEK TRAINING

Niemand wil “Nee” te horen krijgen. “U krijgt geen nieuwe badkamer.” Medewerkers die “Nee” moeten zeggen tegen bewoners hebben er vaak grote moeite mee. “Uw zoon komt niet in aanmerking voor het VWO.”  Met de juiste techniek heb je meer zekerheid en houvast in deze gesprekken. “Uw arts heeft echt dit merk medicijn voorgeschreven” De klant gaat de boodschap nooit leuk vinden, maar weet er wel begrip voor op te brengen. “Helaas moet u nog 2 weken op het product wachten.”

Hoe verkoop ik “Nee”

Alle medewerkers die beroepsmatig klanten of cliënten met enige regelmaat teleur moeten stellen. Medewerkers van woningcorporaties, gezondheidscentra, onderwijsorganisaties en thuiszorg organisaties. Maar ook commerciële dienstverleners.

Let op! Er zijn meerdere trainingen door het jaar heen. Scrol door de agenda heen en kies de gewenste datum. 

Contact opnemen
oktober 2020
ma di wo do vr
28293012
56789
1213141516
1920212223
2627282930

Werkwijze

Nee verkopen betekent dat de klant jouw teleurstellende boodschap accepteert.  Jouw duidelijkheid is positief. Je leert hoe je je goed kan inleven in de klant en daarmee zijn acceptatie verkrijgt. De klant voelt zich door jou begrepen. Je leert hoe je de klant duidelijk maakt dat jij alles  voor hem wil doen, maar helaas niet zijn  specifieke vraag positief beantwoorden. De klant ervaart dat jij er voor hem bent. Met een acteur oefen je het in de huid van een klant kruipen, hem te begrijpen, echt naar hem te luisteren. In deze oefeningen krijg je persoonlijke feedback op hoe jij deze gesprekken makkelijker voor jezelf kan maken.

boek training

Programma

  • Structuur van het ‘nee’-verkoopgesprek
  • Valkuilen in het brengen van een teleurstellende boodschap
  • Inleven in de situatie van de ander
  • Opvangen van emoties
  • De kracht van non-verbale communicatie
  • Oefenen met een trainingsacteur
trAINING BOEKEN

Wat is hoe verkoop ik “nee”?

 

Een klant vind het nooit leuk om een nee te horen. Je moet er altijd voor zorgen dat je dit op een juiste manier brengt. Maar hoe doe je dit? Het is belangrijk om zinnen te formuleren die de klant maar op een manier kan begrijpen. Houd je bij je boodschap maar met begrip en dat is wat anders dan zeggen: “ik begrijp u teleurstelling”.

Wat leer je tijdens de training?

Contact opnemen

Tijdens de training leer je de boodschap, kort, krachtig , duidelijk en met respect te brengen. Jouw duidelijkheid is niet altijd de duidelijkheid waar de ander om vraagt. Dus leer je je te verplaatsen in hoe je de boodschap voor de ander duidelijk kan brengen.

Daarnaast is het essentieel om begrip te tonen voor de ander. Begrip tonen doe je door echt te luisteren. Echt luisteren is begrijpen en vertalen wat de ander bedoeld. Hoe kan jij de ander duidelijk maken dat je de ander echt begrijpt. Je leert te luisteren met je ogen en het gevoel van de ander te benoemen.

Contact opnemen