trAINING

Omgang met agressie

omgang met agressie

Duur: 1 dag
Kosten: 495,-

BOEK TRAINING

Mensen die op hoge toon tegen je spreken, neerbuigend, vloekend of zelfs agressief. Medewerkers in publieke functies hebben er incidenteel tot regelmatig mee te maken.

Welke vaardigheden kun je zelf inzetten om agressie incidenten te de-escaleren? Waar ligt jouw persoonlijke grens? Tot hoe ver mag iemand gaan? En niet te vergeten hoe geef je aan dat  een grens is bereikt?

Omgang met agressie

Medewerkers die regelmatig contact hebben met klanten en zich willen voorbereiden in omgaan met agressie.

Let op! Er zijn meerdere trainingen door het jaar heen. Scrol door de agenda heen en kies de gewenste datum. 

Contact opnemen
december 2020
ma di wo do vr
301234
7891011
1415161718
2122232425
282930311

Werkwijze

We starten met het toelichten van verschillende vormen van agressie. Daarna doen we verschillende oefeningen om  bewust te maken van het effect van jouw gedrag op een ander. Verschillende situaties oefenen we met een trainingsacteur. Bij voorkeur zijn die situaties afkomstig uit jouw praktijk. Je leert door zelf te ervaren. Waar ligt je eigen grens en hoe geef je die overtuigend aan?

boek training

Programma

  • Wat is agressie?
  • De eerste indruk: waarnemen en interpreteren
  • Gedrag beïnvloedt gedrag
  • Frustratieagressie en instrumentele agressie
  • Nee verkopen: escalatie voorkomen
  • Grenzen bepalen en overtuigend aangeven
trAINING BOEKEN

Wat is omgang met agressie?

 

Wanneer je in een bedrijf werkt waarbij je veel contact hebt met klanten. Dan kan je te maken hebben met agressief gedrag. Niet alleen van klanten, jouw collega’s kunnen ook dit ongewenste gedrag laten zien. Maar hoe ga je hier het best mee om? Leer ongewenst gedrag te herkennen en daarop juist te reageren zodat de situatie onder controle blijft.

Wat leer je tijdens de training?

Contact opnemen

In de training wordt je je bewust van wat jij agressie vindt en wat niet. Je herkent het verschil tussen agressie als tijdelijke emotie of als incident. Je weet wanneer je actief moet luisteren of dat je actief een grens moet stellen. Je leert dat je in veel situaties een actieve rol kan spelen waardoor je de incidenten kan hanteren.

Contact opnemen